fredag 7 maj 2010

Dynor och Vindskydd

Har du köpt en ny vagn? Ja, så kan det låta när man väljer att piffa upp sin vagn med nya dynor och ett vindskydd. Beställaren av det här kitet har valt stjärnor och matchande ränder till sin P&T Dash.

På de senaste vindskydden jag har sytt så har jag fixat och trixat lite med diverse ting. Med lite finurlighet, en händig man och en otrolig service från den lokala sybutiken här på orten så har jag lyckats kombinera tryckknappen högst upp vid sufletten på så vis att du kan ha både vindskydd och suflett fastknäppt samtidigt. Detta kan man ju fixa genom att sätta dit två tryckknappar, men personligen tycker jag att det blir lite knöligt. Lösningen heter popnit :)

Det andra är att jag och flera med mig, upplevt att den nedvikbara överdelen av vinskyddet har varit lite slapp. Nu är detta åtgärdat! Lösningen här är så enkel som skumgummi.

Sist men inte minst så har jag bytt leverantör av bävernylon. Den från Stoff & Stil är riktigt svart och lite kraftigare än den jag använt mig av tidigare.


Mönster:
Egna SKROTmönster som du kan hitta här och här.

Material:
Bävernylon från Stoff & Stil, Stjärnor och ränder från Mjuka tyger samt reflex, kardborre, tryckknappar, vadd och skumgummi från lokal sybutik.

3 kommentarer:

jessica sa...

Hej! Jag skulle vilja köpa en dyna till min vagn, men jag har en emmaljunga. Gör du bara dynor till den vagnen du nämner i inlägget? Finns de bilder någonstans så man kan se? Och pris? Tackar för svar! Mvh /Jessica

Heidi sa...

hej :) Den sittdynan med grön bakgrund och stjärnor, är dte ngt du säljer och kan du göra till en babytravel amsterdam ? pris ? Fina saker du gör i vilket fall. mvh heidi

Linda sa...

Hej!
Jag är intresserad av ett likadant vindskydd till min Phil & ted sport..
Pris??

Mvh Linda
Linda.n.p@hotmail.com