söndag 23 maj 2010

Vågade ugglor

Ugglorna från Znok är ju helt underbara! När beställningen kom på två snuttefiltar så var valet av tyg självklart. Det är inte så ofta som jag blir så här förtjust i ett tyg. Jag köper ju inte hem tyger som jag inte själv gillar så visst har alla en speciell plats i mitt hjärta, dvs tygyllan ;) men uggletyget sticker verkligen ut!

Filtarna är tänkta som snuttefiltar och ser därför likadana ut. Smidigt att ha en i reserv tyckte mamman eftersom dom faktiskt behöver tvättas ibland. Även om barnen INTE tycker det. På köpta snuttefiltar så brukar hörnet med tvättlappen vara det mest omtyckta och den del av filten som är mest pillad på. För att återskapa detta samt att göra "tvättlappen" lite roligare så sydde jag fast en applikation med sidenband efter ena kanten. Bokstaven M står för lilltjejens namn och är i mjuk och gosig velour.

Tyvärr blev inte kantningen av filten som jag tänkt mig. Så här i efterhand så blev det ju faktiskt lite kul och annorlunda, men absolut inte som jag ville ha det från början. Beställaren fick frågan om hon ville behålla filtarna trots vågorna och det ville hon absolut. Så om beställaren är nöjd, är jag nöjd!

Mönster:
Eget SKROTmönster storlek 60x60 cm

Material:
Uggletyg från Znokdesign, gul trikå från JNYdesign och resterande från vår lokala sybutik.

1 kommentar:

Anna Rydne sa...

Härliga filtar i underbart tyg!