torsdag 25 februari 2010

SKROTtags

Den senaste tiden har varit minst sagt kaotisk. Tyvärr med en del chockartade händelser, men som ni alla vet. Dagarna blir allt ljusare även om det är svårt att se med blotta ögat.

Syprojekten har lyst lite med sin frånvaro då det är svårt att fokusera och man vill ju absolut inte leverera något som inte är "perfekt". Leveranstiderna är något längre, men beställarna har snällt väntat och kommer självklart att kompenseras för detta.

Istället har jag pysslat med sådant som rensar tankarna lite. Design och layout tycker jag är jättekul och jag leker i Photoshop som en glad amatör. Sedan i höstas så syr jag ju till förmån för Avdelning 12 på CSK vilket innebär att jag syr upp lite olika saker och skänker till barn och ungdomar som har en svårare sjukdom. De två hjärtana på mitt förslag till tag nedan symboliserar kärlekens alla uttryck som tex "Stor hjälper liten", "Stark hjälper svag" eller ren kärlek mellan två individer. Vad tror ni? Kom jättegärna med synpunkter.

Hur vill jag att mina tags ska tolkas då? Jo, det ska se stilrent ut med en touch av barnslighet. Jag är petnoga med att det ska vara rätt radavstånd och att överskriften/rubriken ska ligga i gyllene snittet så nu vill jag ha ris och ros ;)


Fram- och baksida på min SKROTtag

6 kommentarer:

Nette/Rostis sa...

Me like, snygga och stiliga

jonnakaos sa...

Stilrent och bra.
Tycker du ska vara nöjd med detta.

Kram

Miiaoo sa...

Väldigt snyggt! hur ska du göra med tvättråden??//miiaoo

Villa Nystuga sa...

Åh, tack för era snälla kommentarer :) Jag satt och filade på hjärtana (heter det så förresten?) bra många kvällar innan jag fick till dom, men till slut så!

Miiaoo: Tvättråden på baksidan tänkte jag fylla i för hand. Vatten- och stryktemperatur räcker nog att ange då de flesta tygerna jag syr i är "vanliga" tyger som kan torktumlas mm. Kanske tänkte du på något annat?

Krissan sa...

Otroligt fina! Jag skulle dock vilja ha större avstånd mellan kanten och SKROTloggan på baksidan...

Villa Nystuga sa...

Tack Krissan, kul att du gillar dom :)

Jag ska nog göra loggan lite mindre på baksidan som du säger och även lyfta upp tvättråden lite.