lördag 13 februari 2010

Elefanterna välkomnar

Men snälla.... Syr hon BARA åkpåsar, eller? Ja, lite så känns det just nu, men eftersom den ena inte är den andra lik så blir det som ett nytt projekt varje gång ändå. Men håll ut. Jag ska snart blogga om något som är så långt från åkpåse det bara går att komma ;)

Visst är det kul när samma beställare återkommer? I det här fallet är det beställaren av den här åkpåsen som så gärna ville ha ytterligare en att ge bort i välkommen-till-världen-present. Önskemålet var något i brunt då föräldrarna köpt brun barnvagn och brun barnstol. Nu är den lilla krabaten född och det blev en liten kille :)

Ibland gör ljuset det så svårt att fotgrafera och så var det just när jag skulle fotogarfera åkpåsen. Färgerna ser helt olika ut varandra på det övre och de undre korten, men det är det övre som återspeglar färgen i verkligheten.

Mönster:
Eget SKROTmönster med inspiration av Knodd och Fjant

Material:
Fleectyget köpte jag ifjol på Ohlssons tyger i Karlstad. Då var det meningen att jag skulle sy en nalleoverall till mitt syskonbarn. Det projektet blev aldrig av så nu fick tyget bli en åkpåse istället. Elefanttyget är från Jofotex, men det har nog de flesta koll på vid det här laget :)

2 kommentarer:

Livet på Östan sa...

Nja, nån nalleoverall såg vi då aldrig till, MEN vi fick ju en åkpåse till bilstolen istället. Den är nu i bruk hos en annan knodd.

Hawk and Weasel sa...

Hej! Jag håller på med en åkpåse i liknande stil och har egentligen bara knäppningen kvar. HAr funderat på tryckknapp och kardborre men gillar ingendera. Funkar det bra med knytband tycker du? Det ser ju ut som en god idé!