söndag 14 februari 2010

+26 grader och strålande solsken

Jo, det är sant! Så är vädret där den här solhatten befinner sig just nu, Aruba. Lååååångt ifrån de minusgraderna som vi har här uppe i norra delen av jordklotet. Avundsjuk? Nope, jag är inte ett dugg avundsjuk på beställarna ;)

Lillkillen som bär runt den här solhatten går på min dotters dagis och efter en kik på min blogg så fastnade hon för motivet på den här solhatten. För att få lite variation så valde hon det beiga tyget istället för det röda. Som ni säkert ser så skiljer sig modellerna på solhattarna en del och det här mönstret tycker jag blir mycket bättre. Så här i efterhand så ser jag att jag borde ha gjort kantbiten mellan sidostycket och skärmen i den röda färgen för att bryta av lite, men det får bli på nästa. För jag antar att det blir några fler innan sommaren kommer då just Cars är väldigt populärt hos barn. På den nedersta bilden ser ni ännu en berest solhatt (en obloggad sådan) som bland annat har varit i Thailand :)


Härlig bild på V i sin röda SKROTsolhatt

Mönster:
Eget SKROTmönster med bas från Allt om Handarbete nr 7/2007

Material:
Kraftig beige bomull med Disney's Cars från Tygfabriken i Karlstad

4 kommentarer:

Its a house sa...

Hej och tack för din goa kommentar inne hos mig, det värmer!!!! Du är så välkommen till bloggen! Va du är duktig på att sy, jag blir så enormt imponerad och inspirerad!!! Lampan är köpt på EM i Umeå, då var den mörkbrun och sedan har vi sprayat den vit. Lycka till i din lampjakt!

Karolina

Villa Nystuga sa...

Åh, tack! Kul att kunna inspirera :)

Mallan sa...

Hej!
Hittade hit efter lite surfande och blev KÄR i i princip ALLT du gör!
Men en sån här solhatt måste min son nästan ha till sommaren.
Har du kvar tyget och kan sy upp på beställning bara sådär? :-D

Villa Nystuga sa...

Mallan: Vad kul att du hittat hit och gillar det jag gör. Inga som helst problem med beställning. Jag kan göra en sak av varje och skicka till dig ;)

Just solhatten är väldigt populär i det tyget och igår slutförde jag både en röd och en beige till två syskon. De dyker upp på bloggen här lite senare ikväll. Så gör även prislistan, men maila mig så ska vi självklart fixa en solhatt. Såg att er lille son är en liten CARS-fantast ;)