torsdag 28 januari 2010

Vindskydd - Kronan på verket

Under hösten och vintern har det blivit några vindskydd till P&T-vagnar. Dessa är dock obloggade då de är väldigt lika de jag sytt tidigare och som ni hittar mönster till här. Jag ska dock försöka göra en sammanställning framöver. Om inte annat för att nå ut med budskapet att jag fortfarande syr vindskydd :)

Tidigare i veckan skickade jag ett vindskydd till västkusten och för första gången fick jag en beställning av vindskydd med en applikation på. Färgställningarna på vindskyddet var svart bävernylon fodrad med svart fleece. På utsidan sydde jag på reflexband och en röd krona. Det är väldigt svårt att fotografera vindskydden när de inte sitter på vagnen, men jag hoppas på en bild från beställaren där vindskyddet pryder sin Vibe :)


Kronan på verket!


Även baksidan blev snygg så att sy enbart konturer
får jag nog testa framöver. Kanske med reflextråd?

Mönster:
Efter en hel del ändringar vågar jag mig nu på att säga att det är ett eget SKROTmönster :)

Material:
Bävernylon, reflex, kardborre och fleece från lokal sybutik.

5 kommentarer:

Sandrah sa...

baksidan var nog tom snyggast :)

Villa Nystuga sa...

Sandrah: Ja, visst blev den fin? Blev positivt överraskad när jag vände tyget och kanske är det till och med att just baksidan blev bäst?

Forma om sa...

Så snyggt!
Jag har sytt ett vindskydd till vår P&T Vibe efter din beskrivning och mönster. Tusen tack för din generositet.

Har du nån gång sytt till syskonsitsen bak? Snart dax för oss att byta från ligg till sitt för minstingen.

//Susanne

Villa Nystuga sa...

Forma om: Kul att du hittat hit och att du har sytt efter mönstret jag lade ut. Alltid kul att man kan hjälpa till!

Angående vindskydd till syskonsitsen så är ni ett antal som efterfrågat detta och jag håller på att sy ett till min minsting på 7 månader som nu har tagit plats i det bakre sätet. Om bara dygnet hade fler timmar så skulle hon slippa frysa ;) Nä, men jag jobbar på det och kommer lägga upp mönstret här!

Tuija sa...

Hej hej.
Vet du om dina vindskydd passar på en UJ vagn?
Är mkt intresserad av den svarta med röd krona på,syr du upp isf? kostar?