onsdag 13 januari 2010

Ytterligare en åkpåse

För snart en vecka sedan såg lilla A dagens ljus och jag erbjöd mig att sy en värmande åkpåse till tjejen. Mamman är sybloggare själv så det här projektet var aningen mer nervöst att lämna ifrån sig än vad det brukar. Vet att familjen skall ut och åka lite senare idag så då hoppas jag att åkpåsen kommer väl till pass :)

Fleecetyget med katterna var ett självklart val då mamman är totalt tokig i allt vad katter heter. Förutom att hon har ett par livs levandes så har hon några hundra i porslinsvarianten och på gardiner och på handdukar och på muggar mm mm. Fodret däremot är aningen mer vågat än vad jag brukar ge mig på, men jag hoppas det ska falla lilla A i smaken!

Mönster:
Eget med inspiration av Knodd och Fjant.
Material:
Både kattfleece och foder från lokal sybutik.

8 kommentarer:

Vimsan JBR sa...

OOOOHHHHH!!! Hon kommer älska denna!!!! :) Moster vet...

Villa Nystuga sa...

Vimsan JBR: Åh, vad kul att du tror den faller henne i smaken! Ska även fixa ett paket med lite mer sådant som pappan gillar ;)

Vimsan JBR sa...

Dä kommer pappa J säkert att uppskatta. :) Har lite planer själv på vad jag ska hitta på, har ju några veckor på mig så att säga... ;)

Anonym sa...

Wow..du är verkligen så grymt duktig!! :) Vill också ha en minsting att skämma bort med en massa SKROT-saker!

Fangoria sa...

Oj vilken gosig!

morsan & jag sa...

JÄttefin! Jag skulle gärna beställa en till mej själv, finns den i storlek 29 år? F-f-frryser idag! :)
Kram Lisa/ Morsan & jag

Villa Nystuga sa...

Evelina: Åh, tack! Jag håller tummarna över att få skicka ett paket och annat paket till er i framtiden :)

Fangoria: Ja, jag hoppas den ska upplevas lika varm och gosig som den verkar.

Morsan & Jag: Hmmm. Jag ska se om jag har några stuvbitar över ;)

jonnakaos sa...

Det är så man skäms... men men bättre sent än aldrig.
Tack så hemskt mycket för åkpåsen! Den föll mamma jonna i smaken :)
Inte monterad i stolen än, (men om den är torr i morgon har just tagit den ur tvättmaskinen) i morgon hoppas jag det blir gjort.
Var idag och fick bytt stolen. varför är en egen historia.
Hoppas du snart frisknar till :)

Många kramar från A och hennes päron