fredag 11 december 2009

Det bästa vi har

Barnen är det bästa vi har. Inget kan jämföras med kärleken till sina barn. Därför gör det så otroligt ont när barn far illa. När barn inte mår bra. Runt om i världen finns det många människor som lider och bland dom allt för många oskyldiga barn. Barn som behöver hjälp. På både gott och ont är det många gånger så svårt att föreställa sig deras situation. Den hemska vardag de små liven lever i är så långt bort från vår egen verklighet att det är lättare att slå det ifrån sig. Det är så lätt att gömma sig bakom en ridå. Det händer aldrig här, det kommer aldrig hit och det händer definitivt aldrig mig...

Den lilla värmländska tjej som jag följer via hennes mammas blogg har jag aldrig träffat. Jag vet inte vem hon är. Jag vet inte hur hon ser ut. Ändå gör det så fruktansvärt ont att läsa om hennes och hennes familjs kamp mot smärtan. Kampen mot det som blivit deras vardag. Jag har tidigare berättat om mitt projekt att sy till förmån för barn och ungdomar på Avdelning 12 CSK. Jag gör detta för att kunna ge en liten ljusglimt i tillvaron. Jag gör detta för den hemska sanningen. Det kan hända mig...

Jag förlänger mitt projekt och kommer att sy till förmån för barn och ungdomar på Avdelning 12 CSK under en obestämd framtid och jag tar tacksamt emot tips på ljusglimtar till barn och ungdomar upp till 18 år!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ditt hjärta är så stort, Cia! :) Så himla fint av dig...