lördag 19 december 2009

Fuskplagg och riktig vinter

Nu har vinter kommit på allvar hit till värmlandsskogarna. Dryga 10 grader kallt på dagarna och ett vitt täcke över skog och mark. Härligt! En beställning på en vändbar mössa kom för nästan en månad sedan och därefter har den blivit...bortglömd! Kom på detta igår och sydde snabbt ihop mössan och som en liten ursäkt från min sida fick mössan sällskap av en fuskpolo i matchande tyg med värmande fleece på undersidan. Tyärr glömde jag ta kort på att mössan är vändbar med kombinationen av marinblå och vita ränder på ena sidan och rött tyg med vita hjärtan på den andra. Hoppas nu att det passar den lilla tjejen som för övrigt fyller 1 år i dagarna. Grattis L :)

Mönster:
Både kryssmössan och fuskpolon är egna mönster.

Material:
Det randiga tyget och fleecen kommer från en lokal sybutik och det röda tyget med vita hjärtan som inte fick vara med på bild, men som ni kan se bland mina tyger, är en stuvbit från Ohlssons tyger i Karlstad.

4 kommentarer:

Eva-Maria sa...

Hej!
Ville bara tacka för att du är så vänlig och delar med dig av mönstret till vindskyddet. Vi sydde ihop ett till vagnen i går som passar perfekt =)

Villa Nystuga sa...

Eva-Maria: Klart man delar med sig! Det är ju så mycket roligare om fler får ta användning av saker och ting. Kul också att ni fick det att passa så bra på er vagn :)

Anonym sa...

1000 tack Cia! Jag älskar dessa plaggen. Verkligen!!

God jul!!

Villa Nystuga sa...

Jolins inredning: Åh, vad glad jag blir! Kul att det passade så bra ihop med overallen :)

Gott Nytt År!