lördag 21 november 2009

Till förmån för barnen

För ett par veckor sedan läste jag i en av mina bekantas blogg att dottern till en av hennes bekanta, hade varit lite hängig det sista. Efter ett besök hos doktorn kom chockbeskedet. Er 3-åriga dotter har leukemi. Bland annat hade dottern klagat på att hon haft ont i benen och inte alls varit samma glada spralliga tjej. Att läsa något sådant här är fruktansvärt. Det allra sista man vill är att det skall hända barnen något. Något som gör att man står helt handfallen och maktlös.

Jag kan omöjligen tänka mig in i situationen där ens barn är svårt sjuk, men när min dotter plötsligt en dag började gråta och jag frågade vad det var fick jag svaret "Ont i benen mamma". Det knöt sig i magen och jag trodde jag skulle kräkas. Jag blev livrädd! Ytterligare ett par gånger de följande dagarna klagade hon på att hon hade ont i benen och varje gång kände jag paniken. Vi är lyckligt lottade att ha två friska barn, men efter det här bestämde jag mig. Jag ville göra någonting för de svårt sjuka barnen på Avdelning 12 på Centralsjukhuset i Karlstad.

Det enda som föräldrar och barn på Avdelning 12 önskar sig, är att alla ska vara friska och allt ska vara som vanligt. Som det brukade vara. Som det ska vara när man är barn. Tyvärr så kan jag inte uppfylla deras högsta önskan, men om jag så kan skänka glädje en liten liten stund så är det värt det. Varenda sekund!

Jag har bestämt mig för att alla beställningar framöver skall gå till förmån för barnen på Avdelning 12, CSK. Ett stort paket kommer således att leveras fyllt med diverse SKROT-artiklar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Cia...jag blir helt gråtfärdig! Du är en underbar männisiska med ett enormt stort hjärta...så otroligt fint gjort av dig ♥

Jenny sa...

Känns skönt att ha bidragit till något sådan :)
Tack för ett fint vindskydd!
/Jenny

Anonym sa...

jättetack till dig. tårarna rinner, jag är mormor till barnet.
ingegerd

Anonym sa...

Tack gode gud att det finns människor som du..GOD BLESS YOU ALWAYS <3
Sara..barnets mamma..

Villa Nystuga sa...

Evelina: Tack vännen <3

Jenny: Ja, visst känns extra bra! Kul att vindskyddet passade :)

Ingegerd & Sara: Vet inte vad jag ska skriva eller hur jag ska uttrycka mig. Orden räcker inte till. Allt känns klumpigt. Tänker på er och hoppas att allt kommer bli bra igen. Väldigt snart...

gitsie sa...

Du är fantastisk vännen, jag kan inte säga det på ett annat sätt....du är helt enkelt fantastisk med ett hjärta av guld! Puss och kram!!

Villa Nystuga sa...

Gitsie: Tusen tack, det värmer!

Anonym sa...

Åh, vad bra gjort! Man ska värna om de små...hoppas alla är lika givmilda som Du!