tisdag 24 november 2009

Mössor till babysimmare

Det är otroligt kul att få så mycket positiv respons för att jag syr till förmån för barnen på Avdelning 12, CSK. Ännu roligare är det när så många vill vara med och ge sitt bidrag. Tusen tack alla ni!

På tisdagar är jag på babysim med yngsta dottern. Med mig idag hade jag ett gäng beställda mössor. Vändbara, fleecefodrade och trikåfodrade. Alla i kryssmodellen.


Babysimmarnas mössor

Mönster:
Eget.

Material:
Katter och röda hjärtan är tygstuvar från Ohlssons tyger i Karlstad. Molntygerna är från JNYdesign och flodhästarna från Jofotex.

+++:
Beställarnas val av tygkombinationer. Vad sägs om en vändbar mössa med röda hjärtan på ena sidan och dödskallar på den andra :)
Även om insidan vanligtvis inte syns på mössorna, så är det kul att exprimentera med färger. Limegröna flodhästar med rött fleecefoder blev jättehärligt!

---:
Att det bara finns en liten liten bit kvar av tyget med katter på och tidsbristen. Mer tid åt folket!

3 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jätefina! Som små karameller!

Anonym sa...

Gör du vuxenmössor också, Cia? ;) Älskar Moln-tyget och skulle vilja ha en brun!

Villa Nystuga sa...

Anna-Snoddas: Tack :)

Evelina: Klart jag gör vuxenmössor! Fick en beställning idag på en pappa som ville ha en likadan som sin son. Maila mig eller ta kontakt via FB så fixar vi det :)