lördag 28 november 2009

Nästan lite fusk

Torsdag och fredag den här veckan har jag varit på utbildning på mitt jobb och eftersom jag har 10 mil enkel väg så blev det att stanna över i Karlstad. Därmed kunde jag heller inte lämna vår 5 månader gamla dotter hemma så hon fick helt enkelt följa med på elsäkerhetsutbildning även hon. Tro det eller ej, men det gick hur bra som helst. Inte ett pip på två dagar utan de gångerna jag fick gå ut ur föreläsningssalen var när lilla dockan var lite för pratglad :) När jag så var i Karlstad så var jag ju bara tvungen att ta en sväng till Ohlssons tyger och deras stuvlådor. Tyvärr så hittade jag inget "måste-ha-tyg" där den här gången, men såväl i andra delar av butiken. För hur skulle jag kunna komma ut tomhänt när det var flera månader sedan jag var där sist?

I början av nästa år är det flertalet vänner och bekanta som skall ha barn och jag kunde bara inte låta bli att köpa några meter av ett helt underbart mjukt, lätt och gosigt tyg. Ni vet, så där som Bukowskinallar är. Perfekt till filtar. Det fiffiga var att tyget var likadant på båda sidor och repade sig inte och därmed är varken fållning eller kantning nödvändigt. Det är väl att ta i och kalla detta för att sy en filt. Känns mer som lite fusk, men varför kan det inte få vara lite lättvindigt ibland? :)


Underbart mjuka tyger i blått och rosa


Synd att jag inte är så förtjust velour för även dessa tyger var underbara!

7 kommentarer:

Amy sa...

super fina stjärntyger ju :) Filttygen ser mjuka och sköna ut!

Teres sa...

Men velour som är så härligt! ;D
Men men... Kanske tur ändå...
Då hade jag nog blivit tvungen å beställa en klänning till omgående ;O

Va på shopping runda i Borlänge i går lördag. Å hittade inte ett enda plagg till Erla som jag blev sugen på :(
Ja ja det är väl så det blir när man tänkt börja shoppa lite i nästkommande storlek...

Villa Nystuga sa...

Amy: Ja, sååå otroligt mjuka :)

Teres: Klart jag kan köpa hem lite veolur för din skull ;) Inte lätt det där när man har lite i bakhuvudet vad man vill ha. Utbudet blir många gånger då ganska fattigt, men det finns det bot på. Hör du bara av dig så ska vi se vad vi kan fixa ;)

Malo sa...

Men! Den där stjärnvelouren är ju underbar! ;-) Jag var faktiskt inne där häromdan med mamma och kikade lite, men handlade inget just då. Mamma har tydligen inte hittat något bra mönster för att göra en klänning i velour som jag vill ha. Några tips på bra mönster för långärmad velourklänning?

Villa Nystuga sa...

Malo: Klart jag har mönster på långärmade klänningar som din mamma kan få! Oftast så fungerar de flesta tyger till alla klänningsmönster. Vad är det du är ute efter? Ska du till Årjäng snart?

Anonym sa...

Vi har precis köpt två filtar hit hem :) Från Chilli - velour på ena sidan och sådant där supermjukt bukowskityg på insidan! I vuxensize ;)

Villa Nystuga sa...

Evelina: Åh, vad härligt det låter. Riktigt hög mysfaktor tillsammans med tända ljus i vintermörkret!