söndag 3 augusti 2008

Omlott i rosa

Jag blev väldigt förtjust i modellen på omlottklänningen jag sydde härom dagen och när jag fick se det rosamönstrade påslakanet på auktionen igår så visste jag med en gång att lilla A skulle få en sådan klänning! Sagt och gjort så satte jag saxen i tyget och på dagens 80-årskalas hade A sin nya SKROTklänning på sig.

Marimekko? frågade någon. Nä, det här är en vanlig SKROTklänning ;)

Mönster:
"Sy till barnen 0-4 år" Elsebeth Gynther

Material:
Ett riktigt mjukt påslakan inropat på auktion. Kantband från lakansväv.

+++:
Jag hade stora förväntningar på klänningen och jag blev faktiskt jättenöjd! A passade väldigt bra i de starka färgerna.
Den här gången gjorde jag egna riktiga snedslåband istället för att använda vanliga band och då var det inga som helst problem med oönskade veck.

---:
Alltid kan man förbättra något, men just nu är jag väldigt nöjd med resultatet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

A är verkligen fin i den. Önskar nästan man vore så liten och fick en SÅÅÅ snygg kläning, :))

Kram jonna

LinSar sa...

Jätte härligt set.Va duktig du är:)

á Yeliqa sa...

Åh så fint, klänning och de gula byxorna till:) Det passade väldigt bra ihop och jag tycker att du ska vara supernöjd. Din underbara dotter är ju också helt otroligt söt!!!

Ulla-Maja sa...

Superfint set!! Och tygvalet passar så bra! Jag blir så inspirerad av din fina blogg, även spindelmannenklänningen faller mig i smaken, jättesöt. Jag har också lånat hem varenda mönsterbok på biblioteket och håller på och ritar mönster för glatta livet. Inga resultat än dock, har lite svårt att få tiden att räcka till....

Villa Nystuga sa...

Tusen tack för alla fina kommentarer!

Anonym sa...

Fantastiskt fin omlottklänning. Klockren färgkombo!

Naíma´s sa...

Supersnygg:) Tyget är underbart.

Retro Elephant sa...

Jag ÄLSKAR ditt tyg, superfint. KLänningen givetvis också!!

//Lina