måndag 25 augusti 2008

Tonårsväska

Ikväll har jag knåpat ihop en SKROTväska från Knåpmoderns eminenta mönster.

Min kusin fyller tonåring imorgon och har beställt en likadan väska som hennes syster fick i början av sommaren. Två systrar med likadana väskor kommer ju aldrig att fungera i tonårsåldern, så jag ändrade lite på utseendet. Fällde in ett svart tygstycke på sidorna och botten, bytte färg på kantband och innertyg. På den första väskan gjorde jag sömmen på sidan för att trycket skulle vara så helt som möjligt. Handtagen hamnade då mitt på väskan, vilket också fungerar bra, men nu när jag fällde in ett nytt tyg så fick handtagen "originalplaceringen" på sidorna.



Den nya väskan
(Ursäkta bakgrunden...)


Väskan jag sydde i början av sommaren.

Mönster:
Från Knåpmodern med förlängda handtag.

Material:
Bomullstyg från Ohlssons tyger, kantband från lokal sybutik.

+++:
Att det inte fanns så mycket kvar av det mönstrade tyget. Jag var tvungen att tänka om och reslutatet med det svarta infällt blev ju inte alls så dumt.

---:
Att jag sydde på bottenplattan på innerväskan åt fel håll och fick sprätta upp. Gör om, gör rätt...

3 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Läcker väska :)

Titta in på min blogg så har jag en liten överaskning till dig där:)

Ha en bra dag!

Gekko sa...

Det är nog den coolaste dagisväskavarianten jag sett! Ja, man kan väl knappast kalla det en dagisväska till tonåringen! :-D)

♥ Medea ♥ sa...

Vad fin den blev. Härligt tyg! Antar att båda två blev uppskattade.