tisdag 12 augusti 2008

1-årsklänning

Den stora 1-årsdagen börjar närma sig med stormsteg för "lilla" A så en 1-årsklänning är mitt senaste syprojekt. Som jag nämnt tidigare så gillar jag omlottmodellen så den blev det även den här gången, men nu med kort ärm. Hittade ett tyg på Åhléns med barnvänligt mönster som ändå inte är sockersött eller pluttinuttigt. Att det var rött gjorde valet busenkelt!

Jag glömde min kamera hos min syster så här kommer ett par livebilder från dagens 1-årsfotografering. Notera att all copyright tillhör Klemner Studio!


Mönster:"
Sy till barnen 0-4 år" Elsebeth Gynther

Material:
Bomullstyg "Stampe Röd" från Åhléns. Snedslå av lakansväv.

+++:
Klänningsmodellen, tyget och att A passar i rött.

---:
Jag gjorde egen snedslå och sydde när jag var riktigt trött. Resultatet blev att jag vände skarvarna åt olika håll. Gör om gör rätt kan vara väldigt tidskrävande. I alla fall mitt i natten :)

10 kommentarer:

Gekko sa...

Jättefin! Det klänningsmönstret är ju så snyggt och passar väldigt bra med Stampe. Söt ettåring också!

á Yeliqa sa...

Men så fint. Gillar rött och vitt tillsammans:)

LinSar sa...

Jätte fin blev hon i sin nya klänning

snork sa...

oj vad fint! Nu tänker jag länkatill dig från min blogg för hitt vill jag komma tillbaka! Det är ok va?
/ Linn

Anonym sa...

du slutar aldrig att förvåna mig ;)) drit bra, åter igen ;))

Anonym sa...

Javisst är det en snygg klänningsmodell. Passar kanintyget jättebra, och snyggt sitter den på din lilla tjej också.

Retro Elephant sa...

Superfin klänning och snygga 1-års bilder! :)
//Lina

Gulligan sa...

Så fint!!

prickig design sa...

Ååå vilken söt tjej i super fin klänning!! Jag länkar till dig om det är ok!?=0)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jättefin klänning..fina kort o minst lika härlig blogg!!