söndag 4 oktober 2009

I fablernas värld

Min syster ville gärna jag skulle sy något till en av hennes kompisar som fick en liten kille i somras. Självklart skulle det vara något originellt, något som den lille krabaten inte redan fått av någon annan. Till min systers minsting sydde jag en omtyckt filt, så en sådan fick det bli. Dock med ett helt annat motiv, just för att den skulle vara unik och originell :)


Babyfilt "I fablernas värld" 75x75cm

Mönster:
Klippte bara ut en kvadrat i storlek med vaddets halva bredd.

Material:
Det mönstrade tyget ropade jag in på auktion för ett år sedan och det ljusbruna tyget på baksidan är ett återanvänt mjukt lakan från min syster. Kardborrebanden och stoppningen som är av dubbelvikt tjock vadd kommer från den lokala sybutiken här på orten.

+++:
Kul att äntligen få göra något av det stormönstrade tyget. Antingen så gillar man det eller så tycket man att det är "gräsligt 70-tal". Lillkillens mamma gillade det, men det återstår att om huvudpersonen är av samma uppfattning ;)
Ett plus också till kardborrebanden som gör att filten kan rullas ihop och på så vis tar väldigt liten plats.

---:
Den dubbelvikta tjocka vadden gjorde det lite besvärligt att sy ihop filten. Kommer nog enbart att köra med ett enkelt lager nästa gång.

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Tyget är verkligen helt underbart, gjorde sig bra som filt!

Beata sa...

Jättehärlig filt!