tisdag 17 mars 2009

Bland traktorer och höjdgrävare

Även om jag inte gillar melodifestivalen så är det lite tråkigt att det nu är över. Vad ska jag nu har för skäl till att sitta och sy en lördagskväll???

Ett par kuddar och en babyfilt har jag knåpat ihop till min systers två småkillar. Den äldsta är 1,5 år och heltokig i allt som brummar och låter. Att hans pappa har traktor och grävmaskin har väl kanske påverkat liiiiiiite. Lillkillen på snart 3 månader har inte riktigt ännu uttryckt sin glädje över dessa maskiner, men fick även han hänga med i samma tema :-)


Två kuddar till storebror och en filt till lillebror.


Mönster:
Mönster och mönster, här är det bara att klippa till på frihand.

Material:
Lite kraftigare bomullstyg med traktorer, höjdgrävare och andra monstermaskiner från Tygfabriken i Karlstad. Filtens stoppning är ett dubbelvikt täcke från IKEA och därifrån kommer även innerkuddarna.

+++:
Stora killens förtjusning när han fick se maskinerna "TAKTOO!!!".
På filten sydde jag på två band med kardborre så att man lätt kan rulla ihop och smidigt ta med sig den vilket blev riktigt bra.

---:
Bomullstyget gled mot det glatta täcket så av filtens sömmar finns avsevärt mycket mer att önska :-(

1 kommentar:

jonnakaos sa...

Ojoj vilka tjusiga kuddar och täcke!!!