onsdag 11 mars 2009

Mobilväska

Något litet har jag hunnit klämma in på syfronten. Min syster har fyllt år och har länge önskat sig ett enklare mobilfodral. Displayerna på dagens telefoner är ju relativt stora och ömtåliga och när de åker runt bland nycklar mm i handväskan så blir de lätt repiga.

Mönster:
Ritade av den plastficka som nya telefoner levereras i (Sony Ericsson C902i)

Material:
Stuvbit från min systers julgardiner
+++:
Att jag äntligen knåpat ihop en mobilväska till min syster. Sedan blev den ju faktiskt riktigt snygg enligt mig och att det var min systers gamla julgardiner gjorde ju det hela lite roligare.
Väskan passade dels till den slimmade C902i och dels den lite större K810i så den bör fungera till de flesta modeller.
---:
Inte så mycket faktiskt, men man gör ju långt ifrån rätt första gången man syr något nytt. Inför nästa mobilväska så blir det lite förändringar.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Finfint!

Anonym sa...

snyggt! måste också ha det till min mobil. jobbigt med touch.