tisdag 6 oktober 2009

Härliga höstmoln

Tisdagar betyder babysim för mig och min yngsta dotter och en dag som denna när det blåser och regnet står som spö i backen, så gör det ju absolut inget att få mysa i en varm simbassäng. Idag hade vi med oss en liten present till min systers minsting som även han är med på simmet. Jag fick nämligen veta att lillkillen tappat bort sin mössa med flodhästar på som jag sydde åt honom i våras. Nu när det går mot kyligare tider så gick tankarna mot en mössa i dubbelt tyg och för att både jag och min syster skulle bli belåtna fick det bli en vändbar mössa i det bruna och det turkosa molntyget.


Vändbar mössa i brunt och turkost molntyg


Mönster:
Hue med kryds-top, storlek 80-104 från "Blødt børnetøj"

Material:
Härligt molntyg från JNYdesign

+++:
Mössan blev riktigt snygg och satt perfekt på mosters solstråle. Såpass bra att jag fick ytterligare fyra beställningar av andra babysimmande mammor. Kul :)

---:
Ett riktigt stort minus är att vår dator har gått sönder så jag kan varken läsa mina SKROTdesign-mail eller redigera bilder. Tur nog så har jag min jobbdator hemma under mammaledigheten så att jag kan få min dagliga dos av cyber :)

2 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

snyggt! Så söt den lilla modellen är. Jag förstår att du fick fler beställningar.

Linzan sa...

mössan är heeelt underbar! Den passade som en smäck på Felix! Tycker du är jätteduktig! Kram