tisdag 8 september 2009

Vindskydd P&T Sport

Det är bara att inse. Hösten närmar sig med stormsteg *suck* Visst kan den vara helt underbar med klarblå himmel, härliga färger och "högt till tak" som gör att luften nästan känns krispig, men det kan ju även betyda ruskväder. Om nu vinden ligger på från norr och regnet piskar en i ansiktet så kan man ju i alla fall skydda barnen i vagnen från det värsta genom att gömma dom bakom ett vindskydd. Phil & Ted har tyvärr inte något vindskydd till sina vagnar utan bara regnskydd. Regnskydden är ju bra att ha om det regnar ordentligt, men ibland så vill man ju ha lite skydd mot de kalla vindarna och lite duggregn, hur gör man då? Då syr man ett vindskydd ;)

En av mina barndomskompisar fick sitt andra barn nu i mars och inhandlade då en Phil & Ted Sport syskonvagn. I somras undrade hon om jag kunde sy ett vindskydd i grått och svart som matchade vagnen och visst kunde jag det! Mitt i sommaren fanns inte riktigt behovet för ett vindskydd, men idag lämnade jag över det till V och med det här vädret vi har haft de senaste dagarna så var nog leveransen mer än efterlängtad :)



P&T Sport med vindskydd

Mönster:
Ursprungsmönster från Lilla Mimsan med lite modifieringar enligt eget tycke och smak lite här och var.

Material:
Bävernylon, reflex och fleece från lokal sybutik. Tryckknappar från Hema i Ludvika. Tryckknapparna visade sig vara svåra att få tag på, men vid ett spontant besök på Hema när jag veckopendlade i mitt jobb så hittade jag dom :)

+++:
Kul att sy vindskydd igen och att mottagaren verkade nöjd med resultatet. Återstår att höra när vi träffas på babysim i nästa vecka :)
Om jag får säga det själv så tycker jag att vagnarna blir snygga med vindskydd på och jämfört med de stela regnskydden så är ett vindskydd avsevärt mycket smidigare och trevligare att ha med att göra.

---:
Jag skulle behöva få tag i tryckknappar som har hanar på båda sidor. Kan man säga hona och hane om tryckknappar och finns det någon sådan variant på marknaden som jag är ute efter???

4 kommentarer:

sara sa...

om du på beställning, vad kostar det då?

Patricia sa...

Tar du beställningar? Vad kostar det? och är det enkelt att sätta på den i vagnen? Undrar samma sak om sittdynor till P&T!

Tack!

Villa Nystuga sa...

Sara och Patricia:
Jag har lämnat kommentarer i era bloggar. Maila mig på skrotdesign@telia.com :)

Anonym sa...

Hej!
syr du fortfarande upp vindskydd? Jag har en P&T sport och inser att jag är i stort behov av ett vindskydd.

Du kan kontakta mig på: johanna.oberg@telia.com