tisdag 29 september 2009

Nothing runs like a deere

Intresset för traktorer och andra fordon börjar tidigt i åldrarna. Här är ett kit som jag gav mitt syskonbarn här om dagen :)

John Deere är ju ett traktormärke i grund och botten, men har i dagsläget så mycket mer att erbjuda. Däribland kläder, leksaker och...sidenband, tro det eller ej! Kan ju säga att herrn på Värmdal såg lite förundrad ut när jag kom in och ville beställa sidenband från John Deere ;)

Mönster:
Här är det inget mönster att tala på utan bara en bit av ett sidenband.

Material:
Sidenband från John Deere, gummiring från Sygryn och knäppfäste från sönderklippt vanthållare.

+++:
Hela kitet var klockrent och napphållaren är lillkillen relativt ensam om :)
Här lärde jag mig också att den totala längden på napphållaren inte fick överstiga 22cm för att undvika att barnet får bandet runt halsen.

---:
Borde ha orkat att byta färg på tråden till gul när jag sydde fast gummiringen, men men. Ska det gå fort så ska det...

2 kommentarer:

Malo sa...

Jo den där "herrn" hade lite kul åt din beställning ;). Fint blev det iallafall!

Maria sa...

Va kul!! Min minsta älskar oxå John deere. De har även en snygg ljus slinga till jul som går att beställa med massa traktorer.