fredag 5 september 2008

Dagisväska

En av mina kompisar har börjat skola in sin son den här veckan och självklart ska jag överraska henne med en dagisväska. M är väldigt förtjust i stjärnor så jag har kombinerat ihop två olika stjärntyger i svart och blått. Hoppas nu att hon gillar den!


Vändbar dagisväska i blått och svart stjärntyg

Mönster:
Från Knåpmodern

Material:
Kraftigt bomullstyg med små sjärnor och påslakan med stora stjärnor. Grå snedslå. Allt från lokal tygaffär.

+++:
Jag har äntligen hittat ett stjärntyg som jag är nöjd med. Det blå påslakanet gjorde sig väldigt bra i väskform.

---:
Det kraftiga bomullstyget tappade lite i färg när jag tvättade det. Mest syns det på det svarta tyget. Tråkigt eftersom väskan kommer att tvättas många gånger framöver...
Jag tyckte även att öppningen blev lite trång så jag förlänger nog mönstret lite nästa gång.

10 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättehärliga! Det är så fint med stjärnor!

Erica sa...

snyggt att kombinera två tyger sådär!!

LinSar sa...

snygga.De är fina dessa väskor.Har dock inte gett mej på att sy nån själv.Tråkigt om tyget blir blekt.

Helena sa...

Jättefint tyg!

Linda sa...

Superfin väska med härligt stjärntyp! Toppen!

Trevlig helg!

gosi sa...

Vilka snygga väskor! Det kommer bli en uppskattad överaskning vill jag lova:)

linnzan sa...

Vad snygga de blev och vilket fint tyg! Jag har snöat in lite på blommiga tyger, men du har ju nu bevisat att det inte måste vara blommigt för att vara snyggt

Anonym sa...

de var söta dagisväskor du har sytt

Anonym sa...

Åhhh, tack så jätte mycket för väskan!!!! Den är supersnygg!! Kommer att användas litigt kan jag lova!! Kram från M och dagiskillen!

Anonym sa...

flitigt menar jag.. ;) / M