måndag 14 juni 2010

Sovpåsar

När man är trött och helst vill sova vore det ju skönt om visiten vid skötbordet gick så snabbt som möjligt. Utan att behöva dra ner dragkedjor så att bebisen fryser eller att tråckla ut benen ur pyjamasen. Hur slipper man krångliga blöjbyten mitt i natten? Jo, med den suveräna sovpåsen!

Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen. Sovpåsen är helt suverän när bebisen är liten och det blir blöjbyten mitt i natten. Beställaren av de här två sovpåsarna delar nog min uppfattning eftersom hon vill ha två i storlek 74. Så stora sovpåsar har jag inte sytt förrut, men jag hoppas att lillkillen som ska ha dom blir nöjd :)

Om nu sovpåsen skulle behövas att bytas i samband med blöjbytet så underlättar kuvertringningen jämfört med om man skulle ha tryckknappar. Däremot så har jag valt just tryckknappar i fotändan av sovpåsen och det av säkerhetsskäl. På tidigare sovpåsar har jag använt mig av dragsko och band, men med tanke på att bandet faktiskt kan lossna och trassla sig kring bebisens hals, så känns det säkrare med tryckknappar. Säkerhetslängden på band i kläder mm till små bebisar är 22 cm vilket även napphållare skall uppfylla.


En med lång ärm och en med kort.


Kuvertringning i halsen och tryckknappar längst ner.
Mönster:
Eget SKROTmönster, strl 74
Material:
Mudd och turkos trikå med vita prickar kommer från vår lokala sybutik och den limefärgade jerseyn med bruna igelkottar är från Mjuka tyger.

Inga kommentarer: