onsdag 16 juni 2010

Somrigt bebisset

Åh, vad jag älskar att sy singoallor! Inte bara att sy för den delen utan även att klä mina barn i just det plagget. Så smidigt att klä på och av och så kan det ju användas dels som klänning och dels som tunika när barnet blivit lite större. Det enda som kan vara lite kritiskt är överarmsmåttet, men barns armar brukar inte växa så jättemycket i omkrets även om de drar iväg på längden. Plagget är även härligt att röra sig i och kan med fördel användas både till vardag och fest.
Just den här singoallan är sydd i samma tyg som en jag gjort tidigare och i samma storlek också för den delen. I den här beställningen ingick även ett par matchande leggings vilka jag valde att göra lite längre med pös i benen. Beställaren blev jättenöjd och eftersom det skulle vara en present till en liten flicka hoppas jag att även hon och hennes föräldrar blir lika nöjda. Tanken från beställaren var att det skulle passa perfekt nu på midsommar :)

Mönster:
Singoallan i strl 68 är eget SKROTmönster med bas från Ulla Welinders "Sy og strik börnetöj 0-3 år" och leggingsen är även de i strl 68. SKROTmönstret till dom är ett modifierat Ottobremönster.

Material:
Trikåtyg med stjärnor från Ohlssons tyger i Karlstad och det cerisa trikåtyget från JNYdesign.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen å va gulligt!

Anonym sa...

Snygg klänning! ;) /Teres