torsdag 8 januari 2009

Sovpåse

Sovpåse måste vara en av de mest praktiska sovplaggen som finns. Inget krångel med byxor eller tryckknappar när man ska byta blöja mitt i natten. Vet inte om jag är relativt ensam om att tycka att sovpåsen är suverän, men den är jättesvår att få tag på i affärerna. Nu när min syster fick en liten son var en sovpåse ett självklart plagg att sy.

Mönster:
Eget

Material:
Stuvbit i trikå från Ohlssons tyger i Karlstad. Muddväv och band från lokal tygaffär.

+++:
Att jag har sytt mitt första raglanplagg och det blev bra! Det lär bli fler sovpåsar om inte annat eftersom min syster redan beställt ytterligare en till sin lillkille :)

---:
Mönstret på tyget var väl kanske inte helt optimalt, men men...

10 kommentarer:

prickig design sa...

vilken fin!!den blir nog välanvänd.

Anonym sa...

Jättefin, tyget är så coolt. Jag skaffade faktiskt åt dottern en sovpåse (lindex) men hon pysslade på så på natten att blöjan hamnade i knäveckshöjd, och det var ingen höjdare.

♥ Medea ♥ sa...

Sovpåse är ju superbra. Det hade jag till mina barn och den äldsta är snart 24.
De kan ju också användas som nattlinne när barnet blir lite större.

florin design sa...

Men åh!!!! Den var läcker!

jonnakaos sa...

Vilken Jätte snygg sov påse!! med härligt tyg. Gissar att det är ett av dina fynd från en flyttrea ;)

Kram jonna

OttoPippi sa...

Vad fin och praktisk!!! jag och min sida ÄLSKADE dessutom tyget!

Doris_Assar sa...

Hihi, coolt tyg!! :-) Jättepraktiskt med sovpåse!!

[sarah lucy carin] sa...

men åh, vilken häftig!

och jag håller med, sovpåsar är det optimala. min lillkille, 7 månader sover fortfarande i de sovpåsar som finns kvar sedan jag var liten.

Anonym sa...

Va tjusiga grejer du syr! Jag hade ett par stycken till äldsta när han var liten, men tyckte att han hade en tendens att krypa så långt in i sina med benen och liksom trassla till sig... Men tipsar om plastisocks sovpåsar om du vill ha någon köpt också ;) Finns bland annat på rackamaja.se till nedsatt pris just nu.

Ha de gött!

Gunnhild sa...

nattpose er bare best!
vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem...har snart "brukt opp" en gammel en som min mann hadde da han var baby på 70 tallet.. :)
og jeg syntes stoffet du brukte her var kjempe tøfft!