onsdag 9 juli 2008

Ny barnvagnsdyna

Det är lätt att vara efterklok, men jag ångrar så på att jag köpte en barnvagn i olika färger. Så här i efterhand skulle jag vilja ha haft en helsvart som jag skulle kunna sy dynor i härliga färger till. Men, men. Hade jag köpt en svart så hade jag säkerligen velat ha en i olika färger...

Nu har jag i alla fall gjort ett försök till att "pimpa" upp min Teutonia Mistral S. Det fick bli en ny vändbar dyna. Jag skulle helst vilja göra sidodelarna svarta och sedan kunna byta sufletten efter humör. Bävernylon i solgult och en blodrött står på önskelistan, men det verkar vara jättesvårt att få tag på. Har bara hittat gulorange och tomteröd. Någon som har sett mina önskefärger???
Väl på plats syns inte alla skavanker utan det blev ganska fint

Dynans andra sida. Glömde dock att vika undan resårbandet när jag tog bilden.

Mönster:
Ritat av originaldynan.

Material:
Bomullstyg från IKEA och gardinlängd från Hemtex. Vadd från lokal tygaffär.

+++:
Hmm... Ja, det blev ju fint när det kom på plats.

---:
MASSOR!
Sömmen till kantbanden blev allt annat än rak. Hamnade även brevid på flertalet ställen.
Symaskinsnålen gick av.
Övertrådsspänningen krånglade = Övertråden gick av.
Hoppstygn när jag sydde hålen till selen. Har aldrig hänt förrut. Vad gjorde jag för fel???
Sömmen kring hålen till selen blev, hmmm, ja minst sagt ojämn.

3 kommentarer:

gosi sa...

Blev ju superbra! Kul när man kan variera sig efter humör och det är ju inte helt fel att kunna vända när halva bananen ligger insmetad i dynan:) Ditt spindelmannenkit blev också kanon!

HugOlle sa...

Jättefin. Skulle gärna vilja göra en ny dyna till Olles vagn...men det är långt ner på listan ft...

PS. Har utmanat dig i miin blogg...

gullhjärta sa...

Hej, vet att detta är ett gammalt inlägg men jag undrar om du möjligvis har måtten på den dyna du sytt. Jag skulle nämligen vilja sy en sådan till just en Teutonia mistral. Du får i sådana fall gärna maila mig dem: gullhjarta@hotmail.com.