torsdag 17 juli 2008

Haveri

Har precis kommit hem från vår lokala sybutik, utan overlocken :(
Någonting hände igår när jag sydde. De gånger som det blev en kedja så gjorde maskinen flertalet hoppstygn eller så såg sömmen bedrövlig ut, men allt som oftast blev det inget alls. Tyget matades fram, men ingen söm. Efter 5 timmars funderande och testande så tog jag hjälp, men inte heller butikspersonalen kunde se vad som var fel. Vi trädde om, bytte nål mm mm, men ingen kedja syntes till. Ett litet mystiskt knäppande dök upp titt som tätt och så såg vi att maskinen tog ena tråden på fel ställe. Inte bra alls, så nu är den ivägskickad för service. Om några veckor så hoppas jag på att allt ska fungera igen!

2 kommentarer:

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

m du vill har jag utmanat dig på min blogg om lite frågor. MVH Karolina

á Yeliqa sa...

Nämen så tokigt :( Hoppas att det går att fixa