tisdag 13 april 2010

Nya modeller

Jag har länge velat få till det där rätta byxmönstret med lagom mycket pös i bensluten. Egentligen tycker man väl inte att det ska vara så svårt, men det är alltid någon liten detalj som ändras från försök till försök, ja ni vet ju själva hur det är.

Hittills har jag mest sytt byxor i storlekar upp till cl 98, men nu fick jag en beställing på cl 116/122 och OJ så mycket större det mönstret blev. När byxorna var klara så var jag nästan säker på att de skulle passa mig ;)

Midjemudden är något som jag känner lite skeptis inför på dom här byxorna. Jag gick efter rekommendationer i olika mönsterböcker, men jag tycker ändå att den kändes lite väl tight. Det återstår att se vad beställaren tycker. Som tur är så är vi bekanta så det känns bra att kunna bolla lite fram och tillbaks. För är det något som inte känns bra då rättar vi självklart till det. Gör om, gör rätt!

Förutom ett nytt byxmönster så fick det även bli ett nytt mössmönster. Som jag sett på flertalet bloggar så verkar baggymössan göra entré i vår och så nu här hos SKROTdesign också. En mössa med lite häng där bak. Även här väntar jag spänt på lite tyck och tänk från beställaren.

Annars så njuter jag just nu av att våren verkar ha kommit hit till Värmland på alllvar och hoppas på att alla baciller försvinner med snön. Åter igen åkte jag och tjejerna på förkyling och feber så några av beställningarna har blivit lidande. Inte alls kul när det blir så, men vad ska man göra?

Mönster:
Egna SKROTmönster

Material:
Stjärnvelour och igelkottsinterlock från Mjuka Tyger. Mudd från lokal tygbutik.

3 kommentarer:

Livet på Östan sa...

Birger och Vendel använder deras nya mösor, som låg i påskägget, varje dag. Perfekt tjocklek på tyget och lite mer mössa med de två "topparna" på ;-)

Livet på Östan sa...

Mössor skall det ju givetvis va!

Simsalabim sa...

Jättefina tyger och modeller. Jag är säer på att din beställare blir nöjd!