måndag 19 april 2010

Leksand Stars

Jag är så otroligt glad över att SKROTdesigns vetebälten är så omtyckta. Förutom passformen och stödet så tror jag många tycker det är kul att få välja mellan så många olika överdrag. Just vävda bomullstyger finns det ju hur många som helst och egentligen stannar det ju inte där utan man kan välja alla tyger som klarar av att vara i microvågsugnen några minuter. Här nedan är en beställning som får mig att tänka på hockeylaget Leksand Stars:)

Mönster:
Eget SKROTmönster

Material:
Svart lakansväv, resårband och kardborre från lokal sybutik. Marinblå lakansväv med vita stjärnor från Tygfabriken i Karlstad och hela vetekorn från djurbutik.

5 kommentarer:

Anonym sa...

bra hockeylag det där :) o jättefin vetevärmare!

Linda sa...

hur går det, har du fått bältet "skyddat" eller vad det heter än? så ingen kommer och snor idén. det verkar vara ett riktigt bra bälte ju

Villa Nystuga sa...

Anonym: Om hockeylaget är bra eller inte låter jag vara osagt, men kul att du gillar bältet ;)

Linda: Ja, jag är jättenöjd med bältet faktiskt och det är så kul att ha kommit på idén själv. Jag har funderat på att skydda bältet. Vetebälten med kardborre vet jag finns bla hos Lundmyr of Sweden, men inte en variant med resår. Jag har låtit olika personer testa bältet för att se om jag behöver justera det och jag vill gärna ha lite synpunkter innan jag vågar mig på att ta ytterligare ett steg, men visst vore det riktigt riktigt kul!!!

Nilla sa...

Jättefin! Mina vetevärmare hamnar alltid slängda i ett soffhörn och då är det ju trevligt om de är snygga och matchar hemmet lite när de ändå ligger där liksom.

Har sytt några vetevärmare men inte så många. Har känt mig lite begränsad av att jag inte vet vad för material och tyger som tål micro som du säger. Har bara vågat sy i bommullsväv, linneväv och med bomullstråd. Hur har du gjort?

Om du undrar vart ditt byte har tagit vägen så kan jag berätta att hälften är klart och resten väntar på en tygbeställning som borde ha kommit redan... vilken dag som helst med andra ord!

Villa Nystuga sa...

Nilla: Jag använder mest bomullsväv och polyestertråd. Bomullstråd är jag inte så förtjust i eller rättare sagt, min förra symaskin var inte alls förtjust i bomullstråd. Det jag har mest funderingar över är hur många uppvärmningar som resårbanden klarar, men jag tror inte det ska vara några problem. Vetekornen har ju en begränsad livslängd dom också även om man tillsätter vatten.

Angående bytet så väntar jag med spänning på resultatet! Du behöver inte alls stressa utan ta det i den takt du hinner med. Den som väntar på något gott :)