lördag 25 april 2009

Vindskydd till Dash

För ett par veckor sedan blev vindskyddet till vår vagn Phil & Ted Dash klart, men det är först nu som jag fått tid att fotografera och blogga om det. Jag har länge funderat över ett vindskydd, men inte hittat rätt tyg eller orkat gör ett mönster, men nu så är det i alla fall på plats!

Mönster:
Ursprungsmönster från Lilla Mimsan med lite modifieringar för att passa Dash.
Tusen tusen tack Lilla Mimsan :-)

Material:
Textilvaxduk från Åhléns, fleecetyg och tryckknappar från lokal sybutik.

+++:
Äntligen fick jag tag på ett regn- och vindtätt tyg som jag gillade och detta visade sig ju passa bra till vagnen. Bra med benutrymme blev det efter lite modifieringar av mönstret. Plus också att syskonsitsen och bumperbar får plats under vindskyddet.
Har även testat vinskdyddet på P&T Sport och med lite justering av tryckknapparna så passar det utmärkt även på den modellen.

---:
Vindskyddet blev lite stort högst upp och textilvaxduken ger inte så mycket stadga så det har en tendens till att sjunka in mot huvudsitsen.

8 kommentarer:

Madelene sa...

Riktigt snyggt!

Anna-Snoddas sa...

Håller med - jättesnyggt! :)

Anonym sa...

Mycket snygg!! Jag skulle oxå behöva en sån till vår phil o ted sport vagn!

Madelene sa...

Lägger till dig i min blogglista!

Anonym sa...

Bra att mönster kom til använding! Ska sy ett nu till en vännina. Har köpt gore-tex tyg som är billigt!

Anki sa...

Hej Jag har en liten fråga! Men först vad snyggt de blev!!! Jag ska ha en liten knott till i okt. Sonen kommer då vara drygt 18 månader. Jag vill ha en PT men funderar på Dash eller sport- vet du skillnaden? Du som har Dash Vad kostade den när du köpte. Finns inga butiker nära mig som säljer Dash, enbart Sport och Vibe!

Nanna sa...

Åh, vilket snyggt! Tar du beställningar? ;)

Cassandra sa...

Jätte snygga! Måste bara fråga, kan man ha vindkyddet på även om syskonsitsen sitter på (över)?