fredag 10 april 2009

Glad Påsk!

Glad Påsk på er alla och passa på att njuta av det härliga vädret som utlovas hela helgen :-)

Mönster:
Klänning: Hängslekjol strl 84 från "Sy till barnen" av Elsebeth Gynther
Huckle: Eget om man nu kan kalla det för ett mönster. En vanlig triangel helt enkelt.

Material:
Kanintyg från Åhléns och rutigt tyg från Röda Korset i Karlstad. Knapparna har jag fått av min mormor.

+++:
Klänningen blev lagom "påskig". Inte för mycket och inte för lite. Kan nog användas vid något mer tillfälle under våren utan att det känns fel. Ett stort plus också för att vår dotter kunde tänka sig att ha hucklet på sig så att mamma fick ta några snabba kort.

---:
Min lånade overlock står i ett hörn eftersom den krånglar. Allt tar så mycket längre tid med en vanlig symaskin, men jag hann ju klart i alla fall!

6 kommentarer:

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Fin klänning o söt tjej Glad Påsk

Lilla Gryn sa...

Glad Påsk själv. Underbart söt liten påskakärring.

Sandra -Vildkatten sa...

Visst är den påskig idag och hela påsken för vi förknippar påsken med harar (kaniner) och gult, men kan absolut användas hela våren och sommaren tycker jag. Jättefin var den.

Mejlin Design sa...

Jättefin och påskig klänning! Den kan ni absolut använda även efter påsk, underbar kombination. Jag har lagt till dig under inspirerande bloggar, hoppas det är ok.

Naíma´s sa...

Jättesöt klänning på en supersöt tjej. Härlig kombo :)
Glad Påsk

linnzan sa...

Underbara påskkläder! Och vilken söt påskkärring.