söndag 28 december 2008

Ny mössmodell

På juldagen hade jag den stora äran att få bli moster till en underbar liten kille. Så här i vintertider behövs en varm mössa och igår knåpade jag ihop en "ny" mössmodell. Tanken är att mössan ska vara enkel att sy eftersom nyfödda barn växer så otroligt fort och det lär gå åt en och annan mössa de närmsta månaderna. Så lite sömmar som möjligt var också ett krav från min sida. Resultatet ser ni nedan och trots att testmodellen är utan foder och finess så är jag nöjd. Enkelt, snabbt och funktionellt. Helt i min stil :)

Modellen satt jättebra så nu är det bara fram med saxen och klippa till en mössa som passar bra ihop med åkpåsen till bilstolen som jag sydde igår. Bilder på detta kommer!

1 kommentar:

jonnakaos sa...

Verkligen en snygg och enkel lösning på mössa!!!