tisdag 14 oktober 2008

Scarves

Massor av nya tänder och kyliga höstvindar bäddar för ett gäng scarves! Min personliga favorit är den blå med motorcyklar. Får mig att tänka på min ögonsten som jag sålde ifjol...


Mönster:
Gulligan Tusen tusen tack!

Material:
Mönstrade trikåtyger och baksida i fleece. Allt från Ohlssons tyger.

+++:
Scarves går snabbt och relativt enkelt att sy. Kul är det också!
Ett plus i kanten till mig själv för att äntligen ha sytt något som A verkligen behöver ;)

---:
Att fästa overlocktrådarna. Nästa gång ska jag nog sy runda hörn (finns det sådana???)

6 kommentarer:

lilla hjärtat sa...

Hej! fina scarfs, jag brukar vändsy mina och sy en stickning längst kanten. Lite mera jobb men blir snyggt och du slipper fästa trådar för hand ; ) Här hittade jag mycket fint, länkar till dig. Kika gärna in hos mig.

OttoPippi sa...

Härliga! Men jag gillade den med katterna bäst! Önskar att jag också hade det tyget :-)

Gulligan sa...

Vad fina scarfs!!!

LinSar sa...

Snygga.Härliga tyger.Den med katter va urläcker.

jonnakaos sa...

Vilka härliga scarfs du ha gjort ;) ser fram emot att se ditt nästa inlägg som alltid :)

Kram

snork sa...

Jättefina. Själv har jag liksom inte tålamod att sy mer än ett exemplar av varje sak.....du är jätteduktig!
/Linn