söndag 5 oktober 2008

Rockig mössa

Det är inte ofta jag får min man att engagera sig i min hobby, men den här mössan är faktist en beställning från honom till vår dotter.


A i sin nya mössa
Mönster:
Eget

Material:
Muddväv från Ohlssons tyger. Tygmärke från lokal marknad

+++:
Mössan blev faktiskt riktigt bra för att vara min första.
---:
Min lånade over lock krångar multum. Trådspänningsbläcken till ena nålen vill inte alls justera sig utan ligger i samma läge hela tiden med för lös trådspänning som resultat.

5 kommentarer:

prickig design sa...

cool tjej & mössa!

jonnakaos sa...

vilken söt tjej till en rockig mössa :) alltid lika kul när gubben helt plötsligt gillar ens hobby.
Hoppas du snart får ordning på overlocken :) kanske man kan få prova på!?
kram

á Yeliqa sa...

Häftig mössa :)

Anonym sa...

Verkligen tuff mössa, som klär dottern fint.

OttoPippi sa...

Dem här mössan hade min sambo också gillat! Supercool!