onsdag 20 oktober 2010

SKROTdesign tar en paus

Beslutet är taget. Tyvärr. Egentligen vill jag ju inte, men jag måste inse. Jag hinner inte med. SKROTdesign läggs åt sidan ett tag.

Jag borde ha tagit beslutet redan i somras. Eller i våras. Svåra omständigheter som man trodde sig klara av gjorde att man bara körde på. Rakt fram utan att blinka. Utan att se sig för. Till slut kör man av vägen. Ner i diket.

Det dåliga samvetet river i magen. Alla beställningar som väntar. Som jag lovat att hinna med. "Självklart, det fixar jag!" Varför ska det vara så svårt att säga nej? Att vara människa? Att, precis som alla andra, bara ha tillgång till 24 timmar om dygnet.

Min e-post har jag inte kollat av de senaste veckorna. Vår dator gick sönder, men tillslut kom jag på att telia faktiskt har webmail. Det hjälpte inte. Jag känner ångest varje gång jag ska kolla av min Inbox. Ångest för att hitta arga och besvikna meddelanden på beställningar som inte dykt upp. Beställningar som har väntat länge. Riktigt länge.

Ärligt talat så har jag inte varit inne på min egen sida. Ångesten över att se vad alla andra orkar med blir för tung. Jag vill ju så gärna och ibland när jag åker hem från jobbet tänker jag "Idag ska jag sy när jag kommer hem!" Tankarna får mig att le. Att må bra. När jag så kommer in i syrummet tar det stopp. Tvärstopp.

Beslutet är taget. Tyvärr. Det fungerar inte. Jag ber alla så mycket om ursäkt, men jag måste.

5 kommentarer:

Madelene sa...

Jag känner igen det där! Be inte om ursäkt! Man är inte mer än människa. Många förstår inte det tyvärr. Kram!

Maria sa...

Skönt med paus ibland, man behöver det för kropp och själ. Lusten kommer tillbaka, jag lover, krypande sakta och då blir det solsken igen:) Sköt om dig och luta dig bakåt i soffan och ta en varm och dryck och njut:)

Efwa - Medea sa...

Klart du ska ta hand om dig själv i första hand. Många fler än du är nära att "sy in sig i väggen" bland dem var jag, även om det är mer än tio år sedan det hände mig.
Att sy ska vara mest lust!!
Ta hand om dig så kommer kanske lusten tillbaka.
Gör ett "massmail" och skicka till de som "beställt" så kan du släppa det sen.
Kram

Malin sa...

Ta hand om dig och familjen!! Kram

Cosmopolitan sa...

Åh, så synd att du inte håller på längre. Nu helt plötsligt har det blivit högintressant för oss då vi ska ha barn i april. Jag hoppas såklart du kommer tillbaka framöver, vore kul att få shoppa lite hos dig. Men se du till att komma tillbaka på ditt personlig plan i första hand. Det är det viktiga.
Lycka till!
kram