tisdag 19 maj 2009

Efterlysning - Sy og strik

Jag gör ett försök till efterlysning av en dansk mönsterbok som jag så gärna skulle vilja ha i min samling. Sedan en tid tillbaks har jag mer eller mindre dagligen sökt via Google, Tradera, Blocket, Bokbörsen mfl, men utan resultat. Jag har även försökt att låna boken på biblioteket, men ingen framgång där heller. Den ska tydligen inte finnas på något bibliotek i Sverige?!?!

Någon som har denna bok och som känner sig klar med den eller kanske någon som har ett tips på vart den kan finnas? Om ni skulle springa på boken någonstans så skulle jag bli överlycklig om ni fattade tag i den och skickade den till de Värmlandska skogarna! Priset som jag kan tänka mig varierar självklart med bokens skick, men jag SKA ha tag i en! Skulle det mot förmodan bli två böcker så innebär ju det bara dubbel lycka ;-)


"Sy og strik börnetöj 4-10 år" Ulla Welinder
ISBN: 8756777442

5 kommentarer:

Annika sa...

normalt sett finns den på adlibris men den var visst tillfälligt slut just nu.

Annika

Villa Nystuga sa...

Ja, den är ju tyvärr det :-(
Jag har skickat mail till Pirat-förlaget som ger ut boken för att förhoppningsvis få svaret att de kommer att trycka den på nytt...

Ett Tu Tre sa...

Åh nej är den slut, så trist för denär toppen till de lite äldre barnen. Själv använder jag ju min. Men prova att efterlysa den på danska motsvarigheten till sjalbarn, Slyngebarn.dk avdelningen "gör det selv", eller någon av de danska motsvarigheterna till tradera, qxl.dk kanske ger napp om man är ihärdig. Hoppas du hittar ett exemplar.

Botilda sa...

O, jag letar också sedan i vintras. Och inte har jag fått svar från Politiken om när den ska tryckas igen. Skulle du ha lyckan att få tag på fler än en så vet du att det finns avsättning för den andra ;-)

Camilla Porsman sa...

Du bör kunna beställa den direkt från Politikens Forlag i Danmark, iaf enligt deras hemsida. www.politikensforlag.dk - och sedan får du söka specifikt på boken för den kommer inte upp under ämnessökning på "handarbete". Kan ju vara så att den är helt nytryckt, eller "i tryckprocess" och snart är klar, men det verkar hur som helst gå att beställa den för man får inget felmeddelande när man lägger den i inköpskorgen och går till kassan. Kan vara värt att testa. :-)